Poslední informace

Začátek hry

Registrace Hradecké Sovy 2014 bude u altánu v Jiráskových sadech na soutoku od 15:45 do 16:35. Hra začne na tom samém místě v 16:45.

Na místo registrace se z hlavního nádraží dostanete například trolejbusem číslo 2. Vystoupíte na zastávce Zimní stadion. Protože je start v centru, možností, jak se na něj dostat, je velmi mnoho.

Pokud na hru dorazíte automobilem, tak letos nedoporučujeme žádné konkrétní parkoviště. Doporučujeme umístit auto poblíž dopravně dostupného bodu, například hlavního nádraží, místa startu apod. Parkovné v centru města se platí v sobotu do 16:00. V neděli je zdarma.

Z organizačních důvodů nejsme schopni z místa registrace převážet auta hráčů k cíli. Připomínáme, že používání automobilu během hry je zakázané. Po příchodu se zaregistrujte u organizátorů, kde dostanete potřebné vybavení pro hru. Týmy, které si ji zaplatili, dostanou předpisovou mapu.

MHD

Během hry je možné pro přesuny používat MHD. Orgové se domnívají, že vzhledem k nočnímu provozu a trase se celodenní jízdenka spíše nevyplatí. Ale je možné, že se vám 1 nebo 2 přesuny podaří zkrátit autobusem, jednotlivá jízdenka lze koupit u řidiče.

Povinné vybavení

  • Na tým minimálně jeden funkční nabitý mobil s registrovaným čís­lem
  • Nůžky s ostrou špičkou, nůž, izolepu, dlouhé pravítko, kružítko, úhloměr, režnou niť (nebo jakoukoliv pevnější niť či provázek)
  • Aktuální Šifrovací pomůcku Chlýftýmu
  • Mapa Hradec Králové 1:12 000 Frey­tag&Berndt z roku 2012, ISBN: 978–80–7224–422–3 (měkký přebal). Pokud jste si ji zaplatili, dostanete ji na startu.
  • Vytištěný kalendář

Další doporučené vybavení

  • Baterka nebo čelovka
  • Přezůvky a čisté ponožky do cíle
  • Teplé a nepromokavé oblečení, raději více vrstev – hodit se může i čepice, rukavice…
  • Pro případ deštivé předpovědi doporučujeme deštník, pláštěnku, celtu na luštění
  • Pro další vybavení se inspirujte na stránkách Jak na vybavení?
  • Začátečníkům vřele doporučujeme vytisknout šifrovací pomůcky a návod Jak luštit?

Umístění stanovišť

Na většině stanovišť, na kterých nebudou organizátoři, budou šifry umístěny v plastových oranžových trubkách s reflexními pásky, které budou připevněny ke stromům apod.

Vzhled šifer

Všechny šifry jsou v pravém horním rohu opatřeny logem Hradecké sovy. V horní oddělené části jsou podrobnější informace týkající se šifry:

  • Číslo šifry
  • Za číslem šifry je uvedeno jméno šifry, které u některých šifer může napovídat, jak šifru vyluštit.
  • Dále jsou na šifře uvedeny kurzívou další důležité informace a pokyny. Texty psané kurzívou nad čarou jsou poznámky nebo instrukce, které vám pomohou při luštění, ale do šifry nepatří. Samotná šifra začíná pod čarou.

Chování na stanovišti

Tým má za povinnost při příchodu na stanoviště plnit následující kroky:

  1. Pro dohledání přesného umístění stanoviště může pomoci upřesnění uvedené na kartě týmu.
  2. Ve chvíli, kdy tým přijde na stanoviště, zapíše čas příchodu do vrcholové knížky na stanovišti a do své karty týmu.
  3. Pokud není uvedeno na vrcholové knížce jinak (stanoviště bylo vykradeno a je zde umístěna náhradní sada šifer), vyzvedne si tým dvě zadání šifry. Pozor, na stanovišti musí vždy zůstat minimálně jedno zadání.
  4. Stanoviště tým uvede do původního stavu.
  5. Tým se celý přesune od stanoviště do vzdálenosti, která zabrání prozrazení stanoviště ostatním týmům a náhodným kolemjdoucím.
  6. Začněte luštit.
  7. Pokud nemůžete šifru vyluštit, zkuste použít nápovědu.
  8. Po vyluštění tým poznamená čas vyluštění do karty týmu.

Kategorie

Po splnění 6. stanoviště si budete moci zvolit, zda půjdete kategorii Pohoda nebo Výzva, tuto volbu nelze později změnit. Výzva je o 3 šifry a o několik málo km delší. Při rozhodování nebudete mít k dispozici informace o ostatních týmech. Stanoviště 6 zavírá ve 2:00. Po 2:00 již nelze volit kategorii a tým jde automaticky kategorii Pohoda. Na stanoviště 6 by tým měl dorazit minimálně 1 – 2 hodiny dopředu, aby si ho užil.

Šifry kategorie Výzva jsou označeny 6a, 6b a 6c. Stanoviště 7 jsou pro kategorie místně odděleny kvůli optimalizaci trasy, ale obsahují stejné zadání. Trasy se spojují na stanovišti 8.

Obě kategorie jsou hodnoceny zvlášť. Po výběru kategorie již rozhodnutí nelze změnit.

Poskytování nápověd a řešení

  1. Tým zavolá na telefonní číslo určené k poskytování nápověd uvedené na kartě týmu.
  2. Tým oznámí název týmu, maskota týmu a název stanoviště.
  3. Po ověření údajů mu bude sdělena nápověda nebo umístění následující šifry.

Informace o nápovědách jsou uvedeny na kartě týmu.

Doporučujeme nejdříve využít nápovědu. Pokud vezmete řešení, všechny dosavadní nápovědy na dané stanoviště se anulují.

Pokud na šifru existuje více nápověd, při čerpání nápovědy se pokusíte orgům popsat dosavadní způsob řešení. Org se vám pak pokusí nabídnout odpovídající nápovědu, která by vám měla napovědět, jaký krok je potřeba se šifrou provést.

Nápověda není řešení ani přesný návod, jak dále postupovat. Nemusí vždy danému týmu pomoci šifru vyluštit.

Některé šifry pro vyluštění vyžadují obecné znalosti. Pokud je nemáte, můžete použít přítele na telefonu, chytrý telefon nebo přátelského orga na telefonu. Ten vám za drobnou penalizaci (5 – 15 minut) obecnou informaci prozradí. Penalizace má přibližně odpovídat času, který byste strávili vlastním hledáním.

Cíl

Umístění cíle je tajné. Cíl bude otevřen od noci 3:00 do neděle 12:00, poté hra končí. Pokud chcete hru ukončit předčasně, zavolejte na telefonní číslo pro řešení a umístění cíle vám bude prozrazeno.

Hru tým ukončí splněním cílového úkolu, který se dozvíte na stanovišti 6 a můžete si ho během hry průběžně plnit.

Prvním kritériem je průchod celé trasy včetně splnění cílového úkolu. Tým, který nestihne toto kritérium splnit, bude automaticky řazen za týmy, které ho splnily. A to i v případě, že mají méně vyřešených šifer. Ke konci hry je tedy důležité i rozvrhnutí času.

Pokud hru ukončíte dříve, dejte nám to prosím vědět SMS a pokuste se dopravit kartu týmu do cíle.

Aktualizace kontaktů

Prosím do čtvrtka 11. 9. v sekci údaje o týmu aktualizujte složení, telefonní kontakt apod.

Kontakt

V sobotu před hrou nebo v průběhu hry můžete použít krizový telefon na orgy XXX XXX XXX.