Poslední informace

Začátek hry

Registrace Hradecké Sovy 2016 bude na Riegrově náměstí u hlavního nádraží od 08:15 do 08:45. Od 8:45 do 9:00 bude krátké uvítání, sdělení informací o hře a dotazy. Hra začne na tom samém místě v 09:00 přesně.

Po příchodu se zaregistrujte u organizátorů, kde dostanete potřebné vybavení pro hru.

Parkovné je v centru Hradce Králové v sobotu do 16:00 zpoplatněno podle ceníku ISP.

Z organizačních důvodů nejsme schopni z místa registrace převážet auta hráčů k cíli. Připomínáme, že používání automobilu během hry je zakázané.

Konec hry

Hra končí na tajném místě, které je poblíž MHD. Pokud dojdete do cíle do konce hry v 18:00, budete mít dostatek času dostat se na hlavní nádraží, abyste stíhali vlaky směr Praha, Pardubice, Jaroměř, Týniště n. O. atd.

MHD

Během hry je možné pro přesuny používat MHD. S ohledem na trasu hry se orgové domnívají, že celodenní jízdenka nevyplatí. Start i cíl jsou dobře dostupné z MHD.

Ceny jízdenek se liší popdle způsobu platby (u řidiče, SMS, papírovou jízdenkou nebo městskou kartou). Konkrétní ceny si nastudujte sami.

Povinné vybavení

  • Na tým minimálně jeden funkční nabitý mobil s registrovaným číslem. Přes mobil se zadává postup a žádosti o nápovědy
  • Nůžky (více nůžek může zrychlit luštění)
  • Pastelky
  • Buzolu nebo úhloměr s pravítkem na odměření azimutu

Další doporučené vybavení

  • Aktuální Šifrovací pomůcku Chlýftýmu (jednu verzi dostanete na startu)
  • Mapa Hradec Králové 1:12 000 Frey­tag&Berndt z roku 2012, ISBN: 978–80–7224–442–3 (měkký přebal). S jinou mapou mohou nastat problém s intepretací tajenky nebo hledáním dalšího stanoviště.
  • Pro případ deštivé předpovědi doporučujeme deštník, pláštěnku, celtu na luštění
  • Pro další vybavení se inspirujte na stránkách Jak na vybavení?
  • Začátečníkům vřele doporučujeme vytisknout šifrovací pomůcky a návod Jak luštit?

Oprašte své školní znalosti nebo se správně vybavte.

  • Letos můžete očekávat základy matematiky. Pokud nejste dobří počtáři pomůže kalkulačka.
  • Budou se hodit i jazykové schopnosti, vedle mateřského jazyka oprašte i znalosti světových jazyků a jazyků okolních států. Opět může pomoci přítel na telefonu nebo v telefonu (google translator).

Umístění stanovišť

Na stanovištích, na kterých nebudou organizátoři, budou šifry umístěny v plastových oranžových trubkách s reflexními pásky, které budou připevněny ke stromům apod. .

Vzhled šifer

Všechny šifry jsou v pravém horním rohu opatřeny logem Hradecké sovy a logem města Hradce Králové. V horní oddělené hlavičce jsou podrobnější informace týkající se šifry:

  • Číslo šifry (nesmíte přeskočit stanoviště)
  • Jméno šifry, které u některých šifer může napovídat, jak šifru vyluštit.
  • Kód stanoviště pro zaslání zprávy o nalezení stanoviště.
  • Mimo první šifry je hlavičce umístěn i QR kód pro rychlé zaslání zprávy o nalezení stanoviště.
  • Na šifře může být kurzivou text s dalšími důležitými informacemi a pokyny. Do samotné šifry však nepatří. Šifra vždy začíná pod čarou.

Chování na stanovišti

Tým má za povinnost při příchodu na stanoviště plnit následující kroky:

  1. Pokud máte delší čas problém s intepretací tajenky šifry, lze zavolat na krizový telefon. Po sdělení celé tajenky (nestačí jen část), vám poradíme, kde stanoviště hledat.
  2. Pro dohledání přesného umístění stanoviště může pomoci upřesnění uvedené na kartě týmu. Pokud delší dobu nemůžete najít šifru, můžete zavolat na krizový telefon.
  3. Vyzvedne si tým dvě zadání šifry. Pozor, na stanovišti musí vždy zůstat minimálně jedno zadání.
  4. Po vyzvednutí šifry ihned zašlete zprávu o nalezení.
  5. Stanoviště tým uvede do původního stavu.
  6. Tým se celý přesune od stanoviště do vzdálenosti, která zabrání prozrazení stanoviště ostatním týmům a náhodným kolemjdoucím.
  7. Začněte luštit.
  8. Pokud nemůžete šifru vyluštit, zkuste použít nápovědu nebo řešení.

Poskytování nápověd a řešení

Doporučujeme nejdříve využít nápovědu. Pokud vezmete řešení, nápověda na dané stanoviště se anuluje.

Nápověda není řešení ani přesný návod, jak dále postupovat. Nemusí vždy danému týmu pomoci šifru vyluštit.

Některé šifry pro vyluštění vyžadují obecné znalosti. Pokud je nemáte, můžete použít přítele na telefonu nebo chytrý telefon.

Nápovědy a řešení se poskytují přes systém zpráv.

Systém zpráv

Detailnější popis naleznete na webových stránkách.

Systém bude aktivní až při začátku hry.

Pro komunikaci budete potřebovat znát maskota týmu, který byl letos automaticky vygenerován a nejde změnit.

Komunikace přes SMS

Na telefonní číslo 777 08 08 08 zasílejte SMS ve tvarech:

  • KOD HKSOVA maskot_tymu kod_stanoviste volitelne_jaky­koli_dalsi_text
  • KOD HKSOVA maskot_tymu NAPOVEDA kod_stanoviste
  • KOD HKSOVA maskot_tymu RESENI kod_stanoviste
  • KOD HKSOVA maskot_tymu KAPITULACE volitelne_jaky­koli_dalsi_text

Komunikace přes Web

Nejprve se přihlaste na https://seslost.cz/l/maskot-tymu

Zprávy posílejte přes stránku https://smsinfo.seslost.cz/…-2016/zpravy

  • maskot_tymu kod_stanoviste volitelne_jaky­koli_dalsi text
  • maskot_tymu NAPOVEDA kod_stanoviste
  • maskot_tymu RESENI kod_stanoviste
  • maskot_tymu KAPITULACE volitelne_jaky­koli_dalsi_text

Cíl

Umístění cíle je tajné. Hra končí v 18:00. Cíl bude otevřen od 13:00 do 19:00. Pokud chcete hru ukončit předčasně, zašlete zprávu o kapitulaci a umístění cíle vám bude prozrazeno.

Aktualizace kontaktů

Prosím do čtvrtka 8. 9. 12:00 v sekci údaje o týmu aktualizujte telefonní kontakt, jméno týmu a složení.

Změny provedené po tomto termínu nemusí být přeneseny do systému zpráv.

Kontakt

V den hry můžete použít krizový telefon na orgy XXX XXX XXX.