Hra pro začátečníky a středně pokročilé

Chceme, aby si každý tým hru užil. Budeme rádi, když proti jiným šifrovačkám všechny týmy dorazí do cíle.

  • Na každou šifru je k dispozici jedna nápověda.
  • Na každou šifru lze čerpat řešení.
  • Celkový počet nápověd a řešení je neomezený.
  • Terén v okolí Hradce (polabská nížina) není náročný. Trasa je sjízdná i pro kočárky.
  • Optimální trasa má 11 km a je na ní 9 hodin.
  • K přesunům jde využívat MHD.
  • Nebojíme se použít i „triviální“ šifry.
  • Šifry se nesnažíme zbytečně zesložiťovat.
  • Snažíme se, aby řešení šifry bylo elegantní proti ostatním zbylým postupům.
  • Šifry prochází několika koly testování, aby se pokud možno vyloučily chyby, odstranily prvky svádějící k chybnému postupu a případně doplnily detaily, které na správný postup navádí.
  • Ale neodříkáme se použít i těžší šifry. Tým se musí jim naučit čelit, protože se vyskytují na všech šifrovačkách. Protože jsou k dispozici řešení, nevyřešení šifry (několika šifer) neznamená konec hry.

Potřebné dovednosti

  • Všeobecný rozhled o světě na středoškolské úrovni
  • Znalost různých abeced (morseovka, braill, semafor, polský kříž, vlajková abeceda, …). Tedy, to co najdete například na Šifrovací pomůcka Chlýftýmu
  • Logické myšlení

Účast dětí

Věk hráčů není omezen. Děti se počítají od 10 let.

  • Šifry nejsou primárně tvořené pro mladší děti. Některé šifry mohou být složitější, mohou vyžadovat specifické znalosti. Děti tak mohou nebo nemusí bavit.
  • V případě čistě nezletilých týmů zvažte jejich možnosti se bezpečně pohybovat po městě. Trasa ani stanoviště nejsou hlídány orgy.

Důvody zavedení limitu herního indexu

Hru se od 11. ročníku snažíme ještě více zpřístupnit mladým hráčů, začátečníkům a rodinám. Chceme do šifrovací komunity přilákat nové hráče (naše potenciální protihráče), aby v dalších letech šifrovačky nezanikly.

Proto jsme se stali denní hrou, máme kratší herní dobu, méně šifer, některé šifry jsou triviální, používají již někde použité principy. Hru se snažíme dělat tak, aby i tým, který žádnou šifrovačku nešel nebo jen pár, měl šanci dojít do cíle a připravil se na další šifrovací hry.

Na druhou stranu ostřílené, velmi zkušené týmy nebudou mít problém prolétnout Sovou. Pokud po třech hodinách klepe na cíl zkušený tým a my pomáháme začátečníkům na druhém stanovišti, tak je to pro nás orgy organizačně velmi náročné.

Proto prosíme silné a zkušené týmy, pomozte nám v našem úsilí vychovávat další generaci hráčů šifrovaček. Ukažte krásu šifrovaček vašim dětem, kamarádům nebo rodičům. Nebo si vyzkoušejte, jak je to těžké, když šifrovačku jdete sami nebo ve dvou.

Účast domácích mazlíčků

Účast psů a domácích mazlíčků pravidla nezakazují. Hry se můžete zúčastnit se svým domácím zvířetem za předpokladu, že zajistíte následující podmínky. V opačném případě můžete být okamžitě ze hry vyloučeni.

  • Zajistíte bezpečnost ostatních účastníků. Na startu zvíře musí umět zvládnout větší počet lidí.
  • Zajistíte, že zvířata nebudou nijak narušovat průběh hry.
  • Zajistíte jídlo a pití pro zvířata po dobu průběhu hry.

Organizátoři nebudou odvážet zvířata v průběhu hry do cíle, ani je jinak hlídat.